Daniel slutar att skriva på Falket-sidan.

        Daniel slutar skriva, men andra tar över?

Efter det här inlägget kommer jag att sluta skriva på Falket-sidan! Den 11 mars 2006 lades den upp på nätet. Nu, snart tre år senare, känner jag att det är dags att lägga ned skrivandet på sidan. Det är inget sök efter cred eller whatever, det är bara att jag känner att det inte är nyttigt för mig att hålla på och skriva så pass mycket som jag gör.
Jag har satt alldeles för stor press på mig själv att hålla sidan rolig och uppdaterad, men det har tagit upp alldeles för mycket av min tid. Har alltid haft med mig kameran och fotat. Ett av mina försenade nyårslöften blir att lämna kameran hemma när det vankas aktiviteter, fest och utgång.
Varje gång vi gjort något kul har jag känt ett behov av att skriva om det. Hädanefter blir det bara att ha roligt och vara med, utan att tänka på att behöva skriva om det.

Det blir andra nyårslöften också.

1.
Allt mindre tid skall spenderas framför datorn. Knäppt egentligen att sitta framför den ett par timmar varje dag. Inte alls nyttigt.
2. I kombination med det blir det att träna desto mer. Redan nu i januari börjar jag träna brasiliansk ju-jutsu med Steinvall som tränare, kommer att bli enormt kul. Köpte fyra nya månader på IKSU idag också och det ska börja användas betydligt bättre än vad det gjorde i höstas.
3. Jag ska läsa mer! Har snart plöjt igenom Stieg Larssons Millennium-triologi och fått upp smaken för att läsa igen. När "Luftskeppet som sprängdes" är färdigläst är det dags för Jan Guillous böcker om Carl Hamilton. Kommer att bli awesome!
4. I sommar ska jag upp på toppen av Kebnekaise! Någon som ska med?
5. Jag ska ha så enormt jävla kul i vår! Har så grymt mycket härliga saker att se fram emot, inte minst på skolan! Nu ska det njutas! Redan på söndag, 11 januari, drar vi till Hemavan med klassen! Kan man få bättre start på året?

Jag kommer att lämna ut inloggningsnamn och lösenord till Falket-sidan till alla i "Original 10". Nu kommer det att vara öppet för alla i laget att skriva på Falket-sidan och på så sätt borde det bli fortsatt aktivitet på den. Jag kommer säkert att göra nåt inhopp då och då, men lååångt ifrån lika mycket som jag gjort tidigare.

För att inga missförstånd ska uppstå; Falket IK Cup kommer att spelas i sommar! Den kommer under inga som helst omständigheter att ställas in, var så säkra på det. Falket IK har fått blodad tand efter trippelsegern över Murbräckorna i december och siktar nu på att ta hem bucklan i juli!

Jag vill återigen betona att det inte varit någon annan som satt press på mig att skriva, utom jag själv. Nu är det dags att skita i det! Jag hoppas att det har varit rolig läsning och att det kommer att vara det även i fortsättningen, fast då med nya skribenter.

Over and out!

/ DANIEL ERIKSSON.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0