Sportchefen ställs mot väggen!

Chefarn skickade igår en mailintervju till sportchefen CK angående livet i hemstaden och jobbet som sportchef. Redan idag på morgonen kom svaren tillbaka och här kommer hela den exklusiva intervjun:



Hej CK! Hur är läget?

Jo bara fint tack!

Vad pysslar du med på dagarna nuförtiden?

Just nu så är jag axfood-arbetare/vaktmästare på myckle/arbetslös/sportchef...sen på kvällarna så brukar jag träna fotboll och på nätterna sover jag oftast.

Har du något smaskigt skvaller att bjuda på från hemstaden?

Hmm...i lördags gick jag faktiskt in på Station 8 i samma sällskap som Lee Goren. Här i skellefteå är det faktiskt lika stort att hänga med "Bruce Lee" som att hänga med Larionov! Sen är det mycket snack i Norran om att Rama ska frälsa SAIK i år...

Ni har haft en rätt knackig säsong i FF i år! Hur har det gått för laget och hur har det gått för dig?

Ja, det började ju inte så bra när klubben signade två lönnfeta kanyaner som dessutom skulle ha en ohotad roll i startelvan de första fem matcherna... Men nu i höst så har vi spottat upp oss och ligger trea..
För mig har det gått sådär...har inte haft så jättemycket förtroende av tränaren men har i höst spelat mycket som ytterback. =/

Hur har sommaren varit tycker du?

En ganska bra sommar. Lite trist väder dock plus att jag har haft alldeles för mycket att göra vilket har lett till lite dålig närvaro på diverse aktiviteter. Men när Hebarn gick ut i media och påstod att jag var sämst pga frånvaro så tycker jag att han kastade lite väl mycket sten i sitt lilla glashus! Första halvan av säsongen hade nog jag tillsammans med Danne mest närvaro av alla och jag såg inte till hebarn mycket...men visst jag hade av olika anledningar lite svårt att närvara men det ska det bli bättring på nästa år!
Bästa minnet från sommaren var nog när CK & Chefarn tog med sina katter till en paradis-strand på en ö utanför byske och tältade!

Hur tycker du att årets arslesäsong varit?

Jag tycker inte vi kom upp i förra årets kapacitet. Jag vet inte om det beror på att vi slarvat på försäsongen eller om det är något annat.

Du är sportchef i Falket IK. Det har ju varit en mellansäsong för klubben. Är det några nyförvärv på gång?

Lite för tidigt att svara på. Jag måste först prata med årets trupp. Är det så att alla stannar så vill vi inte ha in nåt nytt blod i gänget. Men däremot så kommer vi i år att ha större koll på allas försäsong... Varje spelare ska skriva träningsdagbok och festdagbok som ska redovisas för mig varje månad.

Har du något roligt inplanerat den närmsta tiden?

Näe!

Lazio har startat säsongen katastrofalt. 1-1 mot Olympiakos i CL och redan hamnat efter i Serie A samtidigt som Ibra äger ligan! Hur tror du det kommer att gå för "de himmelsblå"?

Lazio är som sagt tillbaka i klubbfotbollens finrum och har i ärlighetens namn för tunn trupp för att kriga på flera fronter. Man har fått en knackig seriestart även fast man bara förlorat en match och det var mot erkänt hemmastarka Atalanta. I CL har vi däremot fått en kanonstart och lyckades knipa en pinne mot Olympiakos, borta!! Grymt starkt med tanke på att de hade Greklands forne landslagskeeper i kassen!

Hur blir det framöver för din del? Var hittar man Fredrik "CK" Lindgren till våren/sommaren 2008? 

Inga komentarer...besked kommer på två veckor.

Vem saknar du mest av de som lämnat stan?

"Werner"

Tack för att vi fick låna dig en stund!

Varsågod!

Kommentarer
Postat av: Kate Hudson

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2010-09-06 @ 09:11:32
URL: http://kate-hudson.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0