Intervju med Karinen!

image97

Hej Johan! Hur går det med livet i Schweiz?
 
Hallo! Es gehts gut. Mein Deutch ist langsamm gehen besser und ich habe einen gutes start aus den Leben in der Schweiz gehabt.. 
 
Hur bor du?
 
Bor bra, delar en 3a med våran toppscorer i laget. Riktigt duktig på planen och jävligt obrydd om det mesta utanför planen. han är lätt att ha att göra med, jobbar mycket och har världens sämsta matvanor ( ja Baz, sämre än vad du och emelie hade förra året=)). Kan ta ett exempel på det. Igår hade vi ingen mat hemma, jag gick och plockade saker till frukost och lunch till mig och han köper bara ett 6 pack cola och en påse wienerbröd. Det var vad han levde på den dagen=)
 
Vad jobbar du med och hur går det på jobbet?


Jobbar som massör på ett ganska litet gym här i stan. Jobbar bara 60 % och det räcker långt, det kan vara riktigt tungt att massera mycket. Sen är det inte fel med lite fritid heller...
Har ett härligt gäng jag jobbar med. En svensk Hammarby-supporter, en tjej som varit Miss World inom Fitness, och vem kan ha missat mannen med det fina namnet, Kuk! + ett gäng till som inte behöver nån speciell presentation.
Trivs rätt bra, blir nog ännu bättre när min tyska blir bättre.
 
Vad gör du när du inte tränar eller jobbar?
 
Varje måndag har jag tyska-kurs. På en skola som drivs av nunnor och jag har nästan bara asiater i klassen. Men det funkar, bara dom lär mig tyska så är jag nöjd. Sen blir det en del tid vid datorn, Msn eller film. Och hinner umgås en del med den andra skelleftebon här, Matilda... 
 
Ni hade seriepremiär i fredags mot Grasshoppers. Hur gick matchen?
 
Vi förlorade med 2-5. Ingen vidare start på säsongen och imorgon har vi Wiler borta. För er som inte vet (alla utom danne) så vann Wiler ligan ifjol och vann Europacupen för 2 år sen...kan bli tufft!! 

Hur går det annars med innebandyn?
 
Karinen har fått en defensiv roll som center i 3e kedjan. Kan ju inte skjuta så jag får springa runt och grisa mest hela tiden=)... verkligen ingen stjärna. Den rollen tar våran finne hand om. En riktig lirare!
 
Vad har ni för målsättning i laget?
 
Vi har inget i toppen att göra. Satsar på att komma i mitten, 5-7 plats nånstans.
Och det blir prestigematcher mot Uster där Anton Ermling och Olle grönlund lirar, dom måste vi slå!
 
Hur blir det till jul? Kommer du hem? Och i så fall hur länge?
 
Självklart blir det jul hemma. Det har jag inte tänkt missa!! Kommer hem lagom till julafton och stannar till 2a Januari. Ser fram emot fester juldan och nyårs (vem tar tag i nyårs? Jag anmäler mig inte i år=))
 
Har du något roligt inplanerat de kommande veckorna?
 
Jepp, ska till Liechtenschtein och se Sverige spela EM-kval om 3 veckor. Ska bli skoj. Annars är det inget planerat, blir väl nån sväng till Italien eller München och se fotboll före jul. Alla är välkommna att haka på, boendet självklart gratis hos mig!
 
Hur tycker du Arslesäsongen varit?
 
Sämre än väntat, många kan bättre.. själv ska jag se till att inte vara skadad så jag kan vara med alla gånger nästa år. Blev alldeles för många gånger sittandes på sidan. 
Bäst i år ska jag fundera lite på och svara på enkäten som jag glömt skicka in. Men den kommer Danne... Tror att ögren kan ligga bra till. 
 
Vad saknar du mest hemifrån?
 
Maria, lösviktsgodis, sommar med sol, bad, fotboll och älvscruise (viket det blev alldeles för lite av den här sommaren). Och att jag missar hela AIK säsongen...
 
Tack för att du tog dig tid! ha det gott!
 
Tack själv, ha det fint allihop! Och ett extra stort tack till Nygren för historien om Dannes beslutsångest, det bästa jag läst pä länge=)


Kommentarer
Postat av: Augustgina

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2008-09-08 @ 10:21:17
URL: http://augustgina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0