En kväll med Pablo Francisco!

Igår kväll, fredag, var Chefarn och Ida på show med Pablo Francisco. Det blev en härlig helkväll, med först middag på thailändska restaurangen Koh Pha Gnan på Södermalm. En helt enormt mysigt inredd restaurang med palmer, reggae-ikoner på tavlor och mörk belysning (se bilder nedan). Kanonmysigt och en grym flash back till Thailandsresan 2004! Vi åt båda rätten Paneng Gai och Chefarn sänkte också ett par Singha-öl! Fantastiskt god öl alltså, minns den inte så...

     

När vi ätit klart tog vi en kort runda på NK och sedan in på Berns för ytterligare ett par bira.

     

Sedan in på China-teatern och Pablo Francisco!

Innan han gick in på scenen var det ett antal uppvärmningskomiker som alla briljerade, speciellt då Henrik Palmér (se bilden nedan). Killen kom in i rätt fjantig klädsel, stod på scenen med usel hållning och såg ut som en första klassens tönt! Sedan spelade han hela sitt nummer på att han var väldigt ensam med konstiga tankar. Här kommer en del av hans geniala skämt:



1. Jag gick in på biblioteket och skulle låna böcker. Då frågade jag vad som skulle hända om jag inte lämnade tillbaka den. "Då får du inte låna böcker här med", svarade hon kaxigt. "Då vill jag låna alla era böcker" sa jag då till henne.

2. När jag är borta brukar jag ringa hem till mig själv och spela in på telefonsvararen: "Hej, det är jag! Jag kommer hem om en halvtimme! Vi ses då, hej hej!" När jag kommer hem blir jag jätteglad över att jag fått meddelande och när jag lyssnar på meddelandet blir jag ännu gladare för att jag ska få besök och att jag dessutom har en halvtimme till att städa.

3. Har du nånsin fått en känsla att du förföljer någon? Det har jag och jag brukar koncentrera mig på nån som jag vet att det inte är.

4. När jag var liten hade jag många låtsaskompisar. Det var inte såna där påhittade. De här kompisarna fanns, de var bara inte kompisar med mig.

5. För att kunna älska någon måste du först älska dig själv. Det är inga problem, jag älskar mig själv, det är bara det att kärleken inte är besvarad! Jag brukar bjuda ut mig själv på middag och sedan inte komma. Sen blir jag scartsjuk på mig själv när jag träffar andra.
Låna böcker

Fenomenalt...

Amerikanaren Flip Schultz var också i riktigt bra form och bjöd på många grymma skämt! Honom ser du i videon nedan med Pablo! Schultz har en hemsida du kan besöka genom att trycka på länken här!

Pablo själv var sjukt bra och bjöd i sedvanlig ordning på en salig blandning av Arnold Swartzenegger-imitationer och sex- , drog- och folkgruppsskämt. Han blandade gamla favoriter med nya godbitar! Se några höjdpunkter här!
Du kan också kolla på hans tour-hemsida här!

    

En riktigt härlig kväll och betyget blir lätt 5 Falket-älgar av 5 möjliga! GRYMT!!

image82image82 image82 image82 image82

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0