Krönika: Hösten är här!

image99Hösten är här och Chefarn förklarar hur han känner inför den kommande vintern:

Hösten är redan en bra bit gången vänner. Träden tappar sina löv, det börjar bli kallt och det känns nästan som om vintern är i antågande. En skrämmande känsla tycker jag. Har aldrig tyckt särskilt bra om vintern, mycket givetvis beroende på kylan, men också pga att jag aldrig haft speciellt mycket tid över till annat förutom innebandyn som jag de senaste åren sysselsatt mig med.
I våras lade jag ju masken på hyllan och det känns idag som ett alldeles utmärkt beslut. Visst kan jag då och då sakna känslan av att vara i ett lag, men jag längtar inte tillbaka till sena fredagsträningar, långa bortamatcher över helgen (vilket ibland innebar ca 16-20 timmar i en buss och i mitt fall att nöta bänken på matcherna) och de perioder under säsongen man inte hade minsta gnutta motivation kvar i kroppen men ändå skulle infinna sig på träningarna.
Förra säsongen i Dalen infann sig dock aldrig denna hemska känsla...konstigt nog. Spelade bara en enda period i elitserien, men lyckades ändå hålla modet uppe. Mycket tack vare ett otroligt skönt gäng, men också pga att det faktiskt gick riktigt bra på träningarna och de få division 2-matcher jag spelade.
Jag var faktiskt och såg mina gamla lagkamrater få stryk i ligacupen med 6-5 mot Järfälla här i veckan, efter en riktigt usel match. Skrev ett matchreferat till Dalens hemsida (läs det här). Inte speciellt bra men...

Jag är alltså nöjd med mitt beslut att lägga av med innebandy. Det känns fantastiskt att slippa ha fasta träningstider att följa, och att jag kan välja själv när jag vill besöka gymet eller ta en löprunda. Något jag dock märkt är att min självdisciplin inte alls är vad den borde, därför att nu tränar jag ALDRIG! Skrämmande men sant! Jag spelar innebandy med arbetskamraterna varannan helg och tempot är vansinnigt lågt. De tillfällena kan i bästa fall kallas motion! De uteblivna träningarna har lett till att det numera finns mer Chefarn att gilla, ogilla eller vad man nu tycker om honom. Aldrig tidigare har jag vägt så mycket som jag gör nu. Kolla på bilden bara! (Tryck på bilden för att förstora den!) Men jag är som Svullo en gång sade: "Tjock, men lycklig!"

Trots den kommande och långa vintern ser jag faktiskt redan nu, innan vintern anlänt, ljuset i änden av tunneln. Det beror på ett par olika faktorer:
1. Tiden går allt fortare. Jag kan fortfarande tycka att nyårsafton 06/07 känns som om det vore igår! Vintern kommer att vara över på ett kick!
2.
Jag har det kanonbra på jobbet och trivs som attan i den nya lägenheten och med mitt sociala bihang, som Baz så vackert uttrycker det!
3. Jag har många trevliga saker framför mig; Ska besöka Fredrikstad 1-4 november (träffa alla Skellefteå-polare, gamla jobb- och lagkamrater och åter se den mysiga staden), få besök av Karinen och Maria 9-10e november och CK och Liza har också bokat in sig att komma någon helg i november. Sedan är det också sedan tidigare klart med konsert med Winnerbäck på Hovet! Bajen-GAIS, med Christer på jobbet, nästa söndag! Fantastiskt! 
4. Efter allt det härliga är det snart december och jul! Firar julafton här nere i Stockholm och sen hem till Skellefteå över nyår! Sedan förhoppningsvis plugg och journalistik och multimedia-utbildningen! Håll tummarna att jag kommer in är ni snälla!

Efter allt detta är det sommar igen vilket innebär sol och bad, långa kvällar, frekvent festande, grillning och inte minst...NY ARSLE-SÄSONG!! Låter inte det härligt?

Chefarn njuter av sin tillvaro i Stockholm och hälsar alla som har vägarna förbi välkomna till oss i Trångsund! Dörren står alltid öppen för er! Ha det gott! Vi ses snart!

image101




/Chefarn.

Kommentarer
Postat av: Julianrachel

I want to say - thank you for this!

2010-06-16 @ 13:28:54
URL: http://julianrachel.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0