Intervju med Nygren!


Chefarn har intervjuat Nils Nygren om hur han har det i Norge-kolonin Fredrikstad. Läs hela den exklusiva intervjun här nedan:

Hej Newdiggah! Hur står det till nuförtiden?
- Jo, det är bra tack! Trivs med livet i Norge som disken i vattnet. Måste dock börja tänka på nästa års arsle-säsong. Köpte just en påse ostkrokar å en stor tub nugatti. Jag tror jag blir nästa säsongs Ronaldo...
 
Vad är det du jobbar med?

- Jag är på Gilde och bär platstbackar med bitar av döda djur i och sorterar dem så att rätt folk får dem. Funkar bra! Får man fresta med nå lungemos kanske? Snabbefår? Lutfiskbacon? Finnbiff?
 
Jag jobbar med lite härliga människor, däribland allas vår Klas Wallström. Riktigt chef! Jag jobbar också med en kille som heter Andrré, men uppför sig som en viss annan välkänd skellefteåbo, eller vad sägs om historier som:
"Jag har en polare som kan sticka in en kniv i halsen så att den kommer ut i munnen så att man ser bladet. Det är ett partytrick."
 
Eller denna:
"Jag har en polare som har snusat så mycket att hans snusgrop räcker nästan hela vägen upp till ögat. Han kan sticka in fingret där och nästan komma ända vägen fram till ögat UNDER HUDEN."

Vad pysslar du med på dagarna när du inte jobbar?
 
- När jag inte jobbar blir det en hel del tid vid datorn om jag har nåt kul spel eller nåt. Annars blir det lite gitarrspel, lite film å sånt med de andra svenskarna och ingen motion... Förutom när jag å stefan tappade bort oss i skogen och var ute å sprang i typ 3 timmar. För er som bott här kan jag meddela att vi såg både rolvsöyshallen och elköp på vår lila tur. När vi var som minst orienterade och mest kreativa uppkom denna sång:
 
Melodi: Broder Jakob
Vars är Heebarn? Vars är Nygren? Ingen vet, ingen vet.
Dom är död i skogen, dom är död i skogen. På en liten stig, på en liten stig.

Har du något smaskigt skvaller att bjuda på från Fredrikstad?

- Raami Shaaban är kobent. Inte som Fubbe, men rätt rejält ändå.
 
Vilken krog får du till när det vankas fest?

- Tiger tiger. Dom lirar bäst musik! =)

Du och Baz har väl börjat träna med något lag? Hur går det?

- Njae, det har inte blivit än... Jag brukar vara bra på att ta tag i saker, men inte denna gång. Tyvärr!

Hur var sommaren tycker du?

- Sommaren var kanon! Lite för regnigt, men det krävs mycket mer än så för att stoppa oss från att ha roligt. =)
Höjdpunkt? Ja, paintball var ju skitkul, men det finns många härliga minnen. Kan tyvärr inte välja bara ett...
 
Hur tycker du att årets arslesäsong varit?

- Trots att vi fortfarande kan kalla oss världens bästa arslelag så ska man inte förneka att vi inte kom upp i normal standard. Vi ber helt enkelt om ursäkt till alla fans som betalat dyra biljettpengar för att se oss. Vi lovar bättring till nästa år.
Bäst i år tycker jag att Ögren och Heebarn varit. Hög närvaro och hög lägstanivå gör att de får min röst. Sämst vill jag inte kommentera i media. Det röstar vi bara om inom laget. Annars vill jag också påpeka att Hans Wallgren från B-laget var en trevlig överraskning med sitt uppoffrande och hänsynslösa spel.

Har du något roligt inplanerat den närmsta tiden?

- Nej, inget planerat ännu. Om det dyker upp nån konstert så är jag inte svårpeppad. Likaså för en weekend till England, Italien eller Spanien för lite härlig fotboll. Men som sagt inget är planerat vid denna tidpunkt.

Hur länge stannar du i Fredrikstad? Kommer du att återuppta dina lärarstudier efter det?

- Jag tänkte stanna till nån gång i vår, beroende på hur saker å ting artar sig här i väst. Men jag är garanterat hemma i sommar och till jul. =)
Efter sommaren blir det att hoppa på lärarstudierna igen och försöka bli klar.

Vad önskar du dig i julklapp?

* Lego
* Mormors köttbullar å ägghalvor
* Trevligt sällskap
* Hemvändarmatch
* Juldag

Vem saknar du mest av de som lämnat stan?

- Ken Wregget

3 snabba frågor tillNewdiggah:

1. Sommar eller vinter?
- Sommar!
2. Falket IK eller Skellefteå AIK? - Falket!
3. Snabbmat eller hemlagat? - Jag vill ha indisk mat. Under vilken kategori ligger det? Svar: Indien är inte hemma!
4. Festivalen eller juldagen? - Festivalen. Finns inga langos på juldagen.
5. Boviken eller Falkträsket? Bov... näää! Falkträsket! Men om jag ska bada tar jag hellre boviken pga volleybollnätet och att jag å Steinvall kan göra gropar.  

Tack för att du tog dig tid Nygren! Ha det fint!

- Är det nån som har sett min tuschpenna?

Inte jag!


Kommentarer
Postat av: Nygren

Är Indien snabbt då? :P

2007-10-24 @ 10:07:23
Postat av: Chefarn

Ja, de förökar sig uppenbarligen snabbt där!

2007-10-24 @ 13:06:49
URL: http://www.sportsidan.com/default.asp?1553
Postat av: Nygren

Sant! Du har övertygat mig! =)

2007-10-25 @ 02:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0