Intervju med Dirigenten!

Chefarn har denna gång intervjuat sommarens gigant Johan Dirigenten Steinvall om hans liv som student med allt vad det innebär. Läs intervjun här nedan!

image98

Hej Dirigenten! Hur går det med studentlivet?

Det känns faktiskt riktigt bra, det jag fått vara med om hitills är det få människor som varit med om på en livstid! Så jag är nöjd!

Hur trivs du på Ålidhem?

Bor en trappa upp på Stipendiegränd 8b. Korridoren är lite för lugn i min smak och det luktar curry för jag har Apu's granne här. Men han bjuder på härliga chips till ölen ibland så han är ok. Resturangerna suger ju faktiskt lite k*k, men är man bakis så bryr man sig inte ritkigt!

Gissar att ni haft en hel del nollning här i början! Hur har det varit?

Jag har blivit inlurad i både LSR och PUSS. LSR är "Legitimerade Sjukgymnasters Riksförbund" och PUSS är "Programutskottet Umeå för Sjukgymnast Studenter" som är en del av kåren! Annars har jag druckit öl och gjort bort mig en hel del!

Du släppte ju nyss din uppmärksammade och smått fantastiska dramaroman om ditt liv som nybliven student på facebook! Grymt material och jag kan inte låta bli att tycka synd om dig för den sörja du försatt dig i! Hur går det med allt egentligen?

Åt helvete tror jag! men jag är nöjd!

Faddersången är jag obeskrivligt ivrig att få texten till. Finns det möjlighet att du kan presentera den i intervjun här under?

Vilken jävla resa alltså, blue balls och allting men jag lyckades knepa ihop det här:
Melodi Y.M.C.A

Fadder, jag vill bli sjukgymnast
Jag sa fadder, lär mig palpera med hast
O Massera, Knåda ut en hård rygg
Vi vill stry ka fadd rar med hårs! Duuh duuh duhh duuh duuh

För det är vi som är nollor i höst
Nyinkomna med en obotlig törst
Efterfesta till fem, Packa ihop och gå hem
Somna in och vakna bakis.

För det är vi som är nollor som sagt
O vi beundrar er prakt
Efterfesta till fem, packa ihop o gå hem
FY FAN DET ÄR KÖ TILL MICRON!

Du har ju hunnit vara med i rikstäckande media också, närmare bestämt i både Atfonbladet och i SVT. Hur gick det till?

Äh, jag körde min grej och så vart det uppskattat. Dom plockade upp mig på stan och frågade lite frågor. jag menar vadå. En knubbig dam. Aftonbladet har jag inget minne av sådär på rak arm, njöt lite för mycket av livet. Men jag har sett det och det var roligt!

Mycket snack om allt vid sidan av skolan! Hur går själva studierna då?

Jag pluggar till sjukgymnast, eller fysioterapeut som vi helst vill bli kallade. Vi har första tentan i november och den är fet. Hela anatomin; Skelett, leder, muskler och neuroanatomi. Så det kan bli tufft! Vi har riktigt bra klass, många aktiva och roliga personer så jag trivs som fisken i vattnet tillsamans med! Njuter verkligen av varje dag. Vi gör många aktiviteter tillsammans, så som beachvolley och innebandy mm. Stormtrivs!

Har du något roligt inplanerat den närmaste tiden? Någon resa eller så?

Jaa, det är ju basket med klassen imorgon, sen tänkte jag resa till Strömspilen strax och köpa mat.
Annars vore det kul att besöka våra kära lagkamrater i världen! Har planerat in en ruskig efterfest på lördag redan! Det ska bli skoj!

Vad har du att säga om den gångna Arsle-säsongen?

Jag hade en otroligt hög närvaro jämfört med tidigare säsonger, missade inte många tillfällen att spela. Någon som var kass var ju faktiskt Daniel, främst pga sin dåliga närvaro! Mandys säsong var under all kritik. Nästan noll i närvaro, men jag har ju hört att hon spenderat ganska stor del av året med att försöka att klura ut saker och ting! så det får hon stå till svars för. Jag tycker ju inte om att sitta och ge folk kritik men...
Årets suprise var faktiskt Nisse nygren som trotts sin skada gjorde en riktigt bra säsong! Annars vill jag sätta ett stort utropstecken på B-lagets Lars Wallberg som imponerade med sin vilja! Till sist Baz ska ha ett minus för att han steriliserade mig.

Vem tror du om kommande säsong?

Ett intressant år med stora förutsättningar! Vill inte plocka in nya spelare, jag hatar förändringar! Då tar jag hellre fram repet.


Hur tycker du att sommaren varit annars?

Höjdpunkten var nog då vi var på turné i Vännfors, jag tyckte det var en riktig succé! Biggans berna är svårslaget!!! Nåt som var trist var den bristfälliga uppslutningen vid arsletillfällerna, samt all denna toffling som pågår! Annars älskar jag allt som har hänt i sommar förutom pungskottet då. Trivs jättebra i gänget!

Vad saknar du mest hemifrån?

Mormor och möjligtvis att slippa diska!

Tack för att du tog dig tid! Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0