Intervju med Baz!

Chefarn har via mail intervjuat allas vår underbara Baz om hans liv i Fredrikstad. Läs här nedan om hur vardagen kan se ut för en Falket-stjärna:



Hejsan Baz! Hur står det till med dig?

Hej hej! Nja, sådär. Haft problem med ryggen en längre tid, även lyckats ta mig igenom 4 dagars gråtande (ögoninflammation). Idag fick jag  ont i halsen, så nu är man väl förkyld i några dagar antar jag. Livet är underbart helt enkelt!

Vad är det du jobbar med i Fredrikstad?

Jobbar på Europris som vanligt. Många konstiga människor, men även några härliga. 
 
Hur bor du?

Bor med min flickvän Lill-Emmis, i en koja i skogen! 

Vad pysslar du med på dagarna när du inte jobbar?

Hmm, inte jobba? Vad är det? Nämen, seriöst så blir det att slappa rätt så mycket på veckorna, t ex kolla Heroes, Prison Break, fotboll eller hockey. Helgerna är väl lite mer aktiva, men inte mycket. :)

Har du något smaskigt skvaller att bjuda på från Fredrikstad?

Nygren har fortfarande gult hår! Stefan är stark.
 
Vilken krog går du till när det vankas fest?

Hmm, det vettefan, försöker undvika fester så mycket som möjligt! 

Du och Nygren har väl börjat träna med ett fotbollslag? Hur går det?

Beroende på allmän slöhet, ryggont och diverse andra störningsmoment så har vi inte tränat med nåt lag alls. Men rent hypotetiskt kan jag svara:
Det går jättebra! Vi tränar med FFK (Fredrikstad FF i Tippeligan, reds. anm.) och Grönhagen vill värva oss när fönstret öppnar igen. Killarna i laget är ganska roliga, speciellt Rami är en riktig spillevink! Nygren är grym i djupled.

Hur var sommaren tycker du?

Tråkigt att vädret var sämst och att sommaren var så kort. Höjdpunkter var väl midsommar, paintball, arsle-lirandet å lite till.
 
Hur tycker du att årets arslesäsong varit?

Alla klagar på årets säsong, men jag tycker den var helt ok. Kanske mest beror på att jag var överlägset bäst, som måste bero på min överlägsna försäsongträning. Förutom mig var Nygren ganska bra. Han lyckades iaf att inte missa när jag slog mina perfekta inlägg. Sämst vette fan, Mandy kanske? Apropå Mandy, var har hon tagit vägen? Har sett henne kanske 3 ggr på senaste året, mycket konstigt. Samma sak med Fredde! Nån som känner Fredde längre? :S
Behövs inga nyförvärv! Nyförvärv är för Chelsea, vi kör på egna talanger!
 
Har du något roligt inplanerat den närmsta tiden?

Nja, hemresa över jul är väl det som känns mest inspirerande just nu.
 
Hur länge blir du kvar i Fredrikstad?

Som det ser ut nu är det väl 50/50 att jag stannar till sommaren eller till jul nästa år. Vi tror på fast jobb i januari = bra lön = stanna längre.

Vad önskar du dig i julklapp? (skriv flera saker om du kommer på)

* Att Kakan gör 15 poäng i sista seriematchen
* 100 000 000 på mitt bankkonto
* En hulahula-dans av Simon
* En pepparkaka

Vad saknar du mest hemifrån Skellefteå?

Att vi alla är samlade och kan göra skojsiga saker vareviga dag!
 
Hur blir det till jul och nyår för dig?

Vet inte hur länge eller när ännu, men tippar från ca 22a december till nån gång i början av januari.
 
5 snabba frågor till Baz:

1. Sommar eller vinter? -
Vadå eller?
2. Falket IK eller Skellefteå AIK? - Orka vara populistisk? Liverpool FC såklart.
3. Snabbmat eller hemlagat? - Snabbmat, orka laga?
4. Festivalen eller juldagen? - Helst inget, faktiskt. Måste jag välja tar jag juldagen, då får man iaf sova ifred, festivalen låter ju så himla mycket.
5. Boviken eller Falkträsket? - Byske.

Danke schön Baz! Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0