Karinen har julstämning!

Hej Johan! Hur har du det i Schweiz?
 
Tjena! Jo tack, det är väl egentligen bra. Börjar sakna det sociala där hemma lite för mycket bara.  
 
Har du gjort något spännande på senaste?
 
Ja, har hunnit med en del. Höjdpunkten senaste tiden var helgen i Stockholm och Gävle med Maria. Riktigt kul och hade gärna stannat längre. 3 dagar gick ruggigt fort! Har även haft besök här av mor och far. Höjdpunkten då var en dag med shopping och fotboll i Milano. Vi såg Milan - Torino, bra match men 0-0. Gilardino sov nog dåligt efter alla missade chanser!
 
 Börjar du längta hem till jul?
 
JAAA!!! Vill ha jul nu! Går bara och väntar. Längtar till en vecka med Maria, alla ni, familjen, Juldagen, Nyårs, Falket Olympics, en massa mys, inget jobb, krossa Steinvalls ryssland på xbox och förhoppningsvis en hemvändar-hockey eller fotbollsmatch! Kanske madrass, bob och grillning nån dag??
 
Hur länge blir du hemma?
 
 23 Dec - 2 Jan
 
Vad är årets julklapp?
 
Har faktiskt läst att experterna tippar på nåt så tråkigt som en GPS-mottagare. Själv tror jag att No. 1 Supporter-linnet från Falkets webshop kan slå enormt!
 
Vad har du önskat dig av tomten i år?
 
Inte mycket. Jag är nog svår att köpa julklappar åt i år.
 
När slutade du tro på tomten?
 
När man var gammal nog att fatta att det var ett lösskägg tomten hade.
 
Det löste ju sig med nyårsafton i år igen, tack vare Maria och hennes polare! Vad tror du om årsskiftes-firandet?
 
Kommer bli hur bra som helst! Jag litar på tjejerna när det gäller mat och efterrätt. Sällskapet håller högsta klass, synd bara att vi tappar Herr Hedberg. Men Thailand är ju inte helt fel heller.
Hoppas vi slipper en repris på Gym 2 i år bara! =)

Kan inte lova något! Vad tyckte du om Sommarfilmen 2007? 
 
Toppbetyg!! =) Såg den igen nu, sitter med ett leende hela filmen. Fan vilka härliga vänner man har! Men framförallt;
* Tankarna kommer tillbaka till "Biggans sås"! Hahahahahahaha!!
* Bilderna på stiffy, nygren, ögren i vattnet på natten är årets bilder!!! 
 
Finns det chans att vi kan få se "Karinens crib från Schweiz" i framtiden?
 
Inte omöjligt. Just nu äger jag ingen fungerande kamera, men efter nyår vet man aldrig. 
 
Trivs du fortfarande bra i Chur?
 
Jag längtar hem en del, men det är mest för att jag saknar mycket där hemma. Ingenting är egentligen dåligt här. Jobb funkar väldigt bra, innebandyn börjar gå bättre och bättre och det finns mycket trevligt att hitta på. Längtar till skidåkningen, vilka kommer och gör mig sällskap i backarna?
 
Kan det hända att du stannar en säsong till efter denna?
 
Nej.
 
Ska du stanna kvar i Schweiz nästa sommar och se fotbolls-EM? 
 
Om jag får biljetter, vilket blir svårt, så stannar jag gärna. Annars är jag hellre hemma i Gärdsm...Falket! 
 
Bra räddat där! 4 snabba med Karinen:
 
Juldagen eller nyårsafton?  Nyårs
Chur eller Skellefteå? Oj, så lätt; Hemma är bäst!
Julbord eller bakismat? Julbord!
Hur uttalar du ordet yoghurt? [Jågart] eller [jågurt]? Förr alltid jågart, men jågurt kommer mer och mer.
 
Tack ska du ha! Ses snart!

Hoppas tiden går fort fram till dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0