Hedman 23 år!

B-lagets Mikael Hedman fyller idag 23 år och Falket IK passade på att intervjua honom via mail:

           

Hejsan Hedman och grattis på födelsedagen! Hur känns det?
Tackar! Det känns otroligt vackert och framförallt mysigt!

Hur har sommaren varit?
Sommaren har varit bra! Vädermässigt har det väl varit i underkant, men det har inte hindrat oss från att prestera! Bästa sommarminnet måste vara när jag välplacerat nickade in bollen helt otagbart för Ögren i kassen! Det var stort!

Hur tycker du att Arsle-säsongen varit?
Den började tungt för mig personligen eftersom jag slarvade med försäsongen! Sådana misstag finns det ju inte utrymme för i denna extrema sport! Men jag tycker själv jag utvecklades drastiskt och var enligt mig själv en av säsongens 3 bästa spelare! Fast då låtsas jag ju givetvis vara ödmjuk!

Ditt nickmål i Arslematchen 2a juni blev utsett till säsongens 3e snyggaste mål! Hur känns det?
Det var väl inte med än väntat! Sådana mål krävs det mycket huvud bakom så att säga...
(Se filmen Topp 20 här!)

Vem anser du har varit bästa spelaren i Arsle i år?
Det måste nog vara Dirigenten eller den ölsugne Ögren! Lägger nog min röst på Dirigenten med motiveringen:
"En man med grymma vader, fin vänsterfot och en humor lika briljant som sporten själv."

Till vilken stad har du flyttat?
Jag har flyttat till Karlskoga, 5 mil väster om Örebro. Är en riktigt lugn och mysig stad! Har väl ungefär lika många invånare som Skellhell, men det är mysigare här enligt mina ögon.

Vad ska Hedman göra där?
Jag ska läsa Mediedesign i två fina och soliga år. Efter utbildningen får jag förhoppningsvis jobba på någon reklambyrå, men många nya intressen kan komma att dyka upp efter varje inlärd kurs.

Hur bor du?
Jag bor i en lägenhet i ett rum på 20 kvm, sen är det meningen att jag ska dela lägenheten med en annan ganster, men ingen har anmält intresse för det rummet så för närvarande bor jag här själv! Har balkong, dusch, hall, kök och toalett. Ett riktigt fräscht hus att bo i, ca 400 m till Campus och nära till det mesta.

Du är ju känd för att vara en magnet. Har du låtit något kjoltyg träffa dig än?
Magnet? Det skulle i så fall vara en kylskåpsmagnet! Jag gillar mat, hänger ofta runt det stora kylskåpet!
(Duktig på att undvika frågan? Reds.anm.)

När börjar terminen?
Allvaret drar igång på måndag med lite info om allting och sedan gå tåget!

Känns det bra att sätta igång med pluggandet?
Jo, faktiskt! Är inställd på det och det ska bli kul att lära mig sådant jag verkligen gillar. Det kommer att gå fint...

Är det någon "nollning" inplanerad?
Vad jag hört så är det inte så mycket till nollning här i Karlskoga, men någon fest ska det nog bli. Korrigering: Någon fest MÅSTE det bli!

Vad kommer du att sakna mest hemifrån?
Det jag kommer att sakna är; Mammas mat, mina vackra kamrater och givetvis Arsle!!

Tack för att vi fick ta del av din extremt dyrbara tid! Ha det gott och lycka till med studierna!
Ingen orsak! Tack för lyckönskningarna! Ha det bra everybody!

Kommentarer
Postat av: 100records

Interesting site. Worth the visit!

2010-11-15 @ 13:34:29
URL: http://100records.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0