Filmrecension: The Simpsons Movie!

       image56

Chefarn ger sin syn på den så omtalade Simpsons-filmen som gått på de svenska biograferna ett par veckor nu!

The Simpsons Movie
 har fått idel bra betyg av landets alla kvällstidningar och likaså klangar tongångarna positivt i alla de bloggar man läst som handlat om den. Filmen började rätt bra med ett par äkta Simpsons-skämt som avlöste varandra vilket gjorde att mina höga förväntningar då såg ut att bli infriade. Men nej...

De allra flesta, och likaså bästa, skämten i the Simpsons movie hade man redan fått se i de trailers som filmbolaget släppt för att locka publikmassan till biograferna. Ju längre filmen led desto mer tappade den i kvalité och jag upptäckte vid eftertexterna att jag inte hade skrattat gott en enda gång under filmen. Min stora hjälte och förebild Homer gjorde sitt bästa för att rädda filmen, men med en handling som fokuserade mer på budskapet (värna om miljön) än på att underhålla publiken kunde inte ens han förmå mig att känna mig tillfredställd när jag lämnade biosalongen. En sur känsla av besvikelse växte istället upp.

Sammantaget känns the Simpsons Movie som ett enda långt avsnitt av serien...ett dåligt sådant. Tro inte att jag skriver negativt för att tycka annorlunda, jag tillhör sannolikt serien Simpsons allra trognaste fans, men jag önskar att den här filmen aldrig hade släppts. Kände aldrig den där riktigt härliga stämningen i kroppen jag alltid får när jag slår på Simpsons på TVn. 

Betyg: 2 ruskigt svaga Falket-älgar (av 5 möjliga).


  image57   image57

Se trailer till filmen här!

Vad tycker Du om recensionen? Skriv i gästboken på Falket IKs hemsida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0