Lovande start på skolåret!

       

Igår hade Chefarn sin första dag på journalistlinjen på Strömbäcks folkhögskola! Den började först klockan 13.00 och blev därför ganska kort. Dagen handlade mest om presentation och introduktion och vi fick köra några lära känna-grejer. Idag, tisdag, har det däremot börjat lite mer på allvar och vi pratade om "journalistens roll". Det uppstod en del intressanta diskussioner kring ämnet vilket var kul. På eftermiddagen hade vi vår första lektion svenska med läraren Mattias Sjöström, en riktig chef visade det sig! Verkar vara rätt spattig och ett riktigt original, allt menat på ett positivt sätt. Vi fick göra som i Luuks program och berätta om vår personliga "skäms-låt", en låt vi tycker om fast som vi skäms för. Vi skulle dessutom berätta om något eller några ärr vi skaffat oss genom åren.
Jag berättade om att jag har en massa singlar av 2Unlimited, Capella och andra crappy technoband från 90-talet som jag köpte när jag var 10-12 år och som jag skäms för. Sedan berättade jag om den gången jag brände mig på balj-aggregatet i Karinens stuga, när jag sprang in i ett dörrhandtag på dagis och att läkaren som förlöste mig via kejsarsnitt skar mig i vänstra skinkan (you bastard!).

Den överlägset bästa "ärr-historien" stod Theodor för. Han berättade om en gång när han stod i duschen och började fundera på alla dessa badkars-halkolyckor han hört talas om. Han tyckte det verkade omöjligt att så många halkat i just badkaret. Så han började att medvetet halka omkring i sitt badkar, men utan att ramla omkull. Till slut provade han att kliva upp på badkars-kanterna och när han lade vikten på yttre kanten välte hela karet. Han ryckte med sig draperiet i fallet, slog i huvudet hårt i det vältande badkaret och svimmade av i ett par minuter. När han vaknade låg han naken med ett draperi och ett omkullvält badkar vid sidan av sig och med blodet rinnande nedför ansiktet.
När han på sjukhuset förklarade att han "ramlat i badkaret" frågade de vad som egentligen hänt honom! Lysande!

Klassen verkar fylld med riktigt bra folk och vi har redan en avslappnad stämning i gruppen! Kommer att bli riktigt bra det här...

Kommentarer
Postat av: hea

hahah=)

2008-08-22 @ 16:51:10
URL: http://vastrafalket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0